Inspraak en overleg

Uw mening telt!

In hun bestuursakkoord zeggen de meerderheidspartijen dat zij de Looienaar nauwer willen betrekken in de besluitvorming. Dat is een edel voornemen, maar volgens ons net één van de pijnpunten in het beleid van de huidige SPa- SPIL- CD&V- coalitie.

Beslissingen worden in het huidige schepencollege nog al te vaak over de hoofden heen genomen. Dit geluid klinkt niet alleen op de oppositiebanken, maar ook bij de man in de straat.

Het moet gezegd: via het gemeentelijk infoblad en de website wordt de Looienaar goed geïnformeerd. Maar krijgen de inwoners van Tessenderlo ook voldoende de kans om te participeren in de besluitvorming? Hoorzittingen komen er doorgaans pas wanneer de plannen al in een definitieve plooi op tafel liggen.

De gemeentelijke diensten leveren prima werk, maar wordt hun expertise voldoende naar waarde geschat?

Worden de suggesties van de talrijke adviesraden ook écht meegenomen?

Hoe gaat N-VA Tessenderlo met u in dialoog?

De N-VA is de grootste oppositiepartij in Tessenderlo. Via die oppositie wil N-VA Tessenderlo de Looienaar een stem geven op de gemeenteraad. Om te weten wat er bij de man in de straat leeft organiseren wij formele en informele ontmoetingsmomenten:

• Regelmatig houdt N-VA Tessenderlo ledenvergaderingen waarin onze leden actief betrokken worden bij het gemeentelijk beleid. Heeft N-VA Tessenderlo dan alleen oor naar wat er leeft bij de eigen leden? Zeer zeker niet!
  • Ook Looienaars die geen lid zijn van de N-VA kunnen natuurlijk bij ons terecht met allerlei vragen, bekommernissen, ideeën en voorstellen omtrent gemeentepolitiek. Ons N-VA - café, onze gehuchtenraden, onze nieuwjaarsreceptie, onze Vlaamse kermis, de voorjaarswandeling en onze jaarlijkse ‘Ronde van Looi’ op 11 juli staan open voor alle Looienaars, ongeacht hun politieke voorkeur.
  • Onze afdeling trekt zo af en toe ook al eens de straat op in Tessenderlo. Eind 2014 organiseerden we een geslaagde fietspadenactie waarmee we de meerderheid hebben aangepord om werk te maken van dringende herstellingen aan sommige fietspaden. Met Valentijnsdag trakteren we de Looienaars jaarlijks op een versnapering op de Looise markt. Ter gelegenheid van Moederdag zeggen we het met een bloemetje en ook met Vaderdag zorgen we voor een kleine attentie.  Al deze activiteiten zijn er in de eerste plaats op gericht om te luisteren naar de noden van de Looienaar en een open dialoog aan te gaan.
  • Natuurlijk hoeft u niet te wachten op één van die georganiseerde ontmoetingsmomenten of gespreksavonden om uw mening kenbaar te maken of om uw vragen te stellen. Dat kan ook via deze webstek (klik: ‘CONTACT’ en stel uw vraag), via onze facebook- pagina of via een mailtje of een telefoontje naar onze bestuursleden en mandatarissen. Hun contactgegevens vindt u op deze webstek (klik: WIE IS WIE?)
  • Al uw vragen worden gegarandeerd beantwoord en behandeld met respect voor uw privacy.

N-VA Tessenderlo wil de Looienaar nauwer betrekken bij de gemeentepolitiek en een stem geven op de gemeenteraad. Aarzel niet om ons te contacteren.

Nieuws over dit onderwerp

Geeft u onze fusiegemeente mee vorm?

Wij, N-VA Tessenderlo en Ham, peilen graag naar uw voorstellen voor onze nieuwe fusiegemeente. Wilt u graag uw mening delen? Vul dan hier onze bevraging in!  …

Jaarlijkse 'Ronde van de gehuchten'

Het voorstel dat we deden op de gemeenteraad van 28/03/2022 kan u nalezen in bijlage. Om een gedragen beleid te kunnen voeren is het essentieel te weten wat er leeft bij de Looienaars. Daarom deed …