Vindt het Schepencollege de gemeenteraad overbodig?

Op 30 mei 2016, over deze onderwerpen: Inspraak en overleg

Op de gemeenteraad van 30 mei 2016 uitte de N-VA- fractie haar ongenoegen over de werkwijze van het Schepencollege. Het besluit omtrent de invoering van sport- en cultuurcheques werd al gecommuniceerd in een programmaboekje en de webstek van de gemeente, nog vóór het op de gemeenteraad werd goedgekeurd. Met zo’n werkwijze kon onze fractie natuurlijk niet lachen.

Ann Moors (N-VA):

“Natuurlijk staan wij wel 100 % achter de sport- en cultuurcheques. Een initiatief om de vrijetijdsparticipatie van maatschappelijk kwetsbare doelgroepen te stimuleren kunnen we alleen maar toejuichen. Op de OCMW-raad heeft Ans Dejong het principe ook voor het volle pond gesteund. Maar als het Schepencollege zijn beslissingen eenzijdig kenbaar maakt nog vooraleer ze aan de raadsleden worden voorgelegd, tja… Kunnen we dan de gemeenteraad niet beter maar meteen afschaffen?”

Toch had onze fractie na afloop van de gemeenteraad redenen tot tevredenheid. Het feit dat de meerderheid zich bereid toonde om mee te stappen in ons voorstel voor een sterk fietsbeleid maakte veel ongenoegen goed.

“Hopelijk is hiermee eindelijk het sein gegeven voor meer respect en constructieve dialoog tussen meerderheid en oppositie.” merkte onze fractieleider Liesbet Geyskens na afloop fijntjes op.

Hoe waardevol vond je dit artikel?